Gezien

262728293031

Weblogstatistieken

• 58,377 hits

Donderdag 8 augustus 2013.

Om 8 uur had ik kunnen ontbijten, maar half 9 was aantrekkelijker voor de eigenaren van het VodF-adres in Gent. Omdat het gisteravond allemaal wat laat werd voor mijn doen, zit ik vanmorgen om 8.30 uur dus samen met de heer en mevrouw Ysebaert aan het ontbijt. De mevrouw ontbijt maar is gelijktijdig bezig met het maken van confiture van overrijpe krieken. Zij is van oorsprong Nederlandse en zat in Zeeuws-Vlaanderen op de lagere school maar in België net over de grens op de middelbare school.

014 (900x655)

Gent

Na een kort verhaaltje in het gastenboek vertrek ik eerst naar het centrum van de stad. Afgelopen avond  ging ik alleen maar de stad in om te eten. Ik neem er nu mijn gemak van. Vandaag wil ik niet verder gaan dan naar Brugge.

Buiten Gent passeer ik een paar keer een jong stel op fietsvakantie met boodschappentassen en gewone daagse kleding. Als ik een stukje van de route af bij een café op een terras zit komen zij ook hier zitten. Paul en Julia zijn onderweg van Eindhoven naar Oostende. De natte dag van gisteren hadden zij een rustdag in Gent.

023 (900x662)

Vandaag fiets ik vooral langs het Kanaal van Gent naar Brugge. Tien kilometer vóór Gent in Beernem neem ik een boerderij-ijsje. In het gebouw van de uitspanning woonde de meervoudig wereldkampioen veldrijden Bertje Vermeire. Het zegt mij niets, maar de baas hier looft zijn kwaliteiten.

030 (900x664)

Brugge

043 (900x675)

036 (900x675)

In de loop van de middag bezoek ik Brugge, een stad waar ik meer was. Veel mooie gebouwen en veel toeristen op deze zonnige dag. Voor onderdak rijd ik daarna door naar Damme. Daar moet een camping zijn. Het blijkt dat de camping 8 km ten noorden van het dorp ligt. Het is er erg druk. Ik ben de laatste die op de camping wordt toegelaten. Van een Belg met een vaste plaats op deze camping hoor ik dat je beter in Sluis (NL) kan gaan eten, Dat is maar vijf kilometer van de camping. Dus even naar Nederland om te gaan eten.

Vlaanderen fietsroute. Dag 4, van Gent via Brugge naar Damme 82 km.  Tot en met vandaag 368 km.